dinsdag, april 18, 2006

Naar de bollen

1952 naar de bollen met de auto van ome Geert. Echt een heel avontuur. Was ook de dag dat ik voor het eerst de Noordzee heb gezien.
Op de photo van links naar rechts, ome Geert een broer van opa, daarnaast zijn vrouw Ge, Opa Albertus Joling en vrouw Geertje, Gerard de zoon van Geert Joling en daarnaast de oudste dochter van Albertus Joling en Geertje Popken, Lien Joling. Ik sta ervoor met mijn rechter arm in het gips.

Ome Geert had een viswinkel in de stad. Zijn zoon Gerard heeft de zaak later voortgezet. Ome Geert was in de vrije tijd ook een verdienstelijk kunstschilder, bij mijn thuis moeder hangt nog een schilderijtje van hem aan de muur, de Drente AA die door de natuur zijn weg zoekt. Geert en Bertus - zoons van Ebeltje Sterken en Lambert Joling - de 2 broers konden heel goed met elkaar overweg. Mijn vader Henny Koersen was later onder de indruk van de mooie exclusieve viswinkel en de keuze die er was in ook buitenlandse vissooorten.
De photo is denk ik genomen door Be Joling de oudste zoon van ome Geert.

Geen opmerkingen: